Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Hranice demokracie jako výzva ve výuce občanské výchovy
JINDRA, Martin Elíša
Diplomová práce je věnována didaktické transformaci politologického tématu hranic demokracie aplikované ve výuce výchovy k občanství (VkO). Obsahuje teoretickou (politologickou) a praktickou (didaktickou) část. V teoretické části práce analyzuje populistický přístup vládnutí některých současných politiků, kteří se ve své konkrétní zemi dostali k moci, a následky jejich vlády na demokratické fungování státních institucí. Pro tento účel byly vybrány tři příklady - Andrej Babiš (ANO 2011), Donald J. Trump (Republican Party) a Recep Tayyip Erdo?an (AK PARTi). Text navazuje syntézou získaných poznatků, čímž vytváří profil nedemokratického populisty, mimo to analyzuje průniky tématu s RVP ZV, učebnicemi internetovými materiály. V praktické části jsou politologická data didakticky transformována do výuky tématu ve výchově k občanství v alternativní škole, finálně je tato výuka upravena na dvouhodinovou lekci hranic demokracie.
Didaktická transformace při použití schémat a obrázků ve výuce funkční biologie člověka na základní škole
ČURDOVÁ, Hana
Prezentovaná diplomová práce se zabývá otázkou, zda jsou studenti učitelství a učitelé z praxe schopni didaktické transformace. Cílem bylo posoudit, do jaké míry jsou schopni ze složitých odborných ilustrací vytvořit zjednodušenou verzi, kterou by prezentovali ve výuce biologie člověka žákům osmého ročníku základní školy. Jako hlavní výzkumný nástroj byla použita kresba a výzkum byl záměrně proveden u zmíněných dvou skupin respondentů, aby bylo možné sledovat rozdíly mezi budoucími učiteli a učiteli, kteří již mají praktické zkušenosti s didaktickou transformací. Práce obsahuje také analýzu nejčastěji používaných učebnic ve výuce biologie člověka na základní škole. Kresby učitelů i studentů byly vyhodnoceny pomocí předem stanovených hodnoticích kritérií. Bylo zjištěno, že všichni respondenti prokázali velmi dobrou schopnost didaktické transformace. Studenti učitelství i učitelé z praxe měli výbornou znalost obsahu, avšak u učitelů z praxe je v porovnání se studenty učitelství více rozvinutá didaktická rovina zprostředkování učiva žákům, což potvrzuje fakt, že si vybírali pouze ty nejzásadnější pojmy a kresby měly spíše schématický charakter. Učitelé z praxe, častěji než studenti učitelství, kreslili schéma krok za krokem, za probíhajícího výkladu a snažili se vysvětlit celkovou problematiku daného tématu na příkladech z reálného života.
Copak si dnes vyrobíme?
Marešová, Klára ; Fišerová, Zuzana (vedoucí práce) ; Jakubcová Hajdušková, Lucie (oponent)
Bakalářská práce má za cíl představit přístup pedagogů výtvarné výchovy k plánování výuky a jejímu pojetí s ohledem na vztah základních didaktických kategorií k realitě. Ačkoliv je výtvarný pedagog vázán kurikulárními dokumenty, nedisponuje učebnicemi jako podklady pro přípravu vyučovacích hodin. Inspiraci tudíž čerpá z jiných zdrojů. V současné době nabývá na významu především platforma internetu, zejména sociálních sítí. Výzkumná část práce proto představí na základě kvalitativního etnografického výzkumu Facebook a jeho vybrané skupiny, které slouží především k inspiraci prostřednictvím sdílení vizuálního obsahu. Ukáže, jaké nápady na výtvarnou činnost se ve skupinách objevují a s jakou odezvou jsou přijímány. Otevřením problematiky tohoto fenoménu chce práce poukázat na možná rizika nekritického přijímání sdíleného obrazového materiálu, ale také na pozitiva, která v tomto kontextu současná doba přináší. Praktická část práce předkládá několik vybraných úkolů prezentovaných na sociálních sítích v autorském přepracování. KLÍČOVÁ SLOVA výtvarná výchova, učitelovo pojetí a plánování výuky, didaktická transformace, inspirační zdroje

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.